Oferta

Konsultacje psychologiczne w sprawie dziecka lub nastolatka

Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzinami, a także młodymi dorosłymi. Udzielanie pomocy w tak delikatnym obszarze, jakim jest zdrowie psychiczne, traktuję jako dużą odpowiedzialność. Bardzo ważne jest dla mnie, by dopasować formę i zakres wsparcia do potrzeb i możliwości osób, które się po nie zwracają.

Rozpoznanie problemu to jedna z kluczowych kwestii na początku naszej współpracy, dlatego pierwszym jej etapem są konsultacje. Podczas kilku wizyt (najczęściej 1-3) rozmawiamy o tym, co było powodem zgłoszenia się do psychologa oraz czy i jak mogę się w tej sytuacji przydać. Konsultacje mogą służyć jako krótkoterminowa forma pomocy psychologicznej, w której razem poszukujemy przyczyn oraz możliwych rozwiązań problemów, które skłoniły daną osobę do wizyty w gabinecie psychologicznym. Może się okazać, że jest to wystarczająca forma wsparcia i dalsza praca nie jest konieczna. Konsultacja nie jest psychoterapią.

Efektem konsultacji może być również zalecenie innych form pomocy specjalistycznej, np. psychoterapii indywidualnej lub grupowej dziecka/nastolatka, psychoterapii rodzica, psychoterapii pary lub rodziny, wizyty u lekarza psychiatry, przeprowadzenia diagnozy psychologicznej itp.

Psychoterapia nastolatków od 12 r. ż.

Okres dorastania rządzi się swoimi prawami. Zazwyczaj jest burzliwy, pełen skłonności zarówno do buntu, jak i zagubienia.

Psychoterapia przychodzi z pomocą wszystkim tym młodym ludziom, którym trudno samodzielnie poradzić sobie z problemami. Może ona dotyczyć zarówno uporania się z zaburzeniami osobowościowymi, obsesyjno-kompulsywnymi czy psychosomatycznymi, jak i lękami czy depresją, a nawet zaburzeniami odżywiania.

Z doświadczenia i praktyki wynika, że są dwie grupy problemów z nastolatkami, które powodują poszukiwanie pomocy przez rodziców.

Pierwsza związana z buntowniczym zachowaniem – łamanie zasad i reguł, agresja, problemy z przestrzeganiem podstawowych obowiązków – gdy młody człowiek nie chodzi do szkoły, wagaruje, sięga po używki, uzależnia się od komputera i internetu, neguje wszystko, co powie rodzic.

Druga grupa problemów – to ta zagrażająca życiu dziecka. W tym wieku bardzo często ujawniają się różne odmiany depresji. Dziecko zamyka się, izoluje, nie wychodzi z domu, ma kompleksy i nie podejmuje żadnych działań z obawy przed oceną.

Dbam o to, aby rodzice zyskali wiedzę potrzebną im dla procesu pomocy dziecku, nie zdradzając treści rozmów. Nie przekazuję tego, co dziecko czy adolescent powiedział podczas spotkań, kieruje się zasadami Kodeksu Etycznego Psychologa, a dobro dziecka jest dla mnie priorytetem.

Pracujemy także z młodzieżą pełnoletnią.

Play Therapy od 3 r. ż.

Play Therapy jest uporządkowanym, teoretycznym podejściem do terapii, opartym o procesy uczenia się i komunikowania się dziecka. Metoda ta wykorzystuje podstawową aktywność dzieci, którą jest bawienie się. Terapeuta pełni w niej aktywną rolę, gdyż poprzez emocjonalne dostrojenie się do dziecka, daje dziecku możliwość wyrażenia siebie poprzez zabawę. W czasie terapii, dzięki bezwarunkowej akceptacji terapeuty, dziecko ma możliwość zaistnienia i bycia sobą. Terapeuta wykorzystuje Play Therapy do pomocy dziecku w wyrażaniu tego, co jest dla dziecka problematyczne, szczególnie wtedy, kiedy dziecko nie ma werbalnych umiejętności do wyrażenia swoich myśli i uczuć.

Skontaktuj się ze mną
LUB

skorzystaj z formularza na stronie